10 vaner som kan endre livet ditt

Hei på deg! Min kjære gemal har passet på meg i helgen. Det har vært forbud mot juleshopping og stress, og det hjalp faktisk. Jeg har tatt det piano, og kjenner på litt bedre energi i dag enn hva som var tilfelle i forrige uke.



Så over til dagens tema: 10 vaner som kan endre livet ditt.

1) Hold det ryddig rundt deg



    Enkelt sagt, men er du en rotekopp, så kan det være litt av en utfordring. En stor fordel med å holde det ryddig er at man slipper alle

    leteaksjoner etter ting som bare forsvinner. Et lite råd på veien er: Ta det når det skjer. Søler du, så tørk opp og plukk opp med en gang. Putt skittent service inn i

    oppvaskmaskinen med en gang du har skylt det.

 

2) Ta godt hånd om pengene dine.



    Følg med og vær bevisst på forbruket ditt. "Bare" en kjøpekaffe hver dag blir fort penger i løpet av et år hvis du ganger det opp. Betal

    regningene dine i tide, så du slipper renter og gebyrer. Nei, det er ikke kjedelig. Det som er kjedelig er når regningene vokser deg over hodet fordi du ikke betaler.

 

3) Velg takknemlighet.



   Det kan være ting i ditt daglige liv som du tar som selvfølger, men som du egentlig burde være takknemlig for. Dersom du velger 3 ting hver dag som

    du er takknemlig for, så påvirker du din egen hjerne til et positivt fokus fremfor å ergre deg over ting som egentlig er småtteri. Har du et positivt fokus, så er det lettere

    å akseptere at ting kan gå bra.

 

4) Drikk mer vann.



    Det gir deg mer energi, du får penere hud og bedre fordøyelse. Blir du dehydrert, så kan du lettere gå på en smell med å tro at du er sulten, og

    spise masse feil ting. Tenk på det som en gave som du gir til kroppen din, og hvilken luksus det er å kunne bare åpne vannkranen, og ut kommer ren ferdig H2O til

    å fylle rett i vannflasken.

5) Planlegg dagene dine.



I hvor stor detaljgrad blir det du som bestemmer. Men dersom du føler at du har en viss styring og kontroll over dagene, så vil den følelsen

    komme når det gjelder livet ditt også.

 

6) Prioriter familie og nære først.



    Ikke si at du ønsker det. Ikke si at du ikke rekker det. Legg bort mobilen litt, og snakk med barna dine. Gjør noe sammen. Vis at du bryr

    deg. Jeg lover at du får noe positivt igjen for det.

 

7) Alltid dårlig tid?



Hva med å stå opp en time tidligere. Det er faktisk helt utrolig hva du kan rekke på en time. Mange mennesker kommer alltid for sent, fordi de starter

    for sent. Prøv, kanskje det funker for deg.

 

8) Forbered suksess.


    Bildet over viser eksempel på en garderobeplan.

   Tenk over hvordan du vil at morgendagen skal bli. Har du gjort dine forberedelser til at det blir sånn? Har du gjort alt klart? Da slipper du å løpe

    rundt som en svimete høne på morgenkvisten og lete etter hva du skal ha på deg, f.eks. Så her gjelder som de sier i speideren: "Vær beredt! Alltid beredt!"

 

9) Rør på deg.



Nei, jeg snakker ikke om Birken eller medlemskap på treningssenter. Gå av bussen eller t-banen en holdeplass før. Ikke prøv å parkere rett foran

    inngangsdøren til butikken. Ta deg en spasertur. Bas og lek med ungene. Ta trappa. Summen av alt dette gjør noe godt for kroppen din.

 

10) Pass på å få nok hvile.


    Ikke la noe forstyrre deg når du skal hvile og slappe av. Du vet selv best hvor mange timer du trenger hver natt. Det er også fullt lovlig å ta seg

    noen små avbrekk i løpet av dagen. Det bør du unne deg. Da holder du lenger.

                                                                                                                                                        bilder pinterest

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

irenglede

irenglede

55, Oslo

Velkommen til mitt lille magasin med daglige postkort til de som har lyst til å titte innom. Tanken er å være til glede, nytte eller underholdning, og kanskje treffe med et tips eller to. Kontaktinformasjon er mail til: irenglede@getmail.no

Kategorier

Arkiv

hits